BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

سهم خراسان شمالی از کمک خیران سلامت ۷۰ میلیارد تومان

استاندار خراسان شمالی :

سهم خراسان شمالی از کمک خیران سلامت ۷۰ میلیارد تومان

 سهم خراسان شمالی از کمک خیران سلامت ۷۰ میلیارد تومان
بجنورد - استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار مجمع خیرین سلامت کشور، نیکوکاران تاکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در بخش سلامت و درمان هزینه کرده‌اند که سهم این استان تنها ۷۰ میلیارد ریال یعنی معادل یک هفت هزارم است.

بجنورد – استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار مجمع خیرین سلامت کشور، نیکوکاران تاکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در بخش سلامت و درمان هزینه کرده‌اند که سهم این استان تنها ۷۰ میلیارد ریال یعنی معادل یک هفت هزارم است.

به گزارش انتهاج ، محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در دیدار با دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار داشت: بر اساس قانون در هر استان می تواند چند برابر معادل آنچه خیران آن استان تامین کنند از خیران سلامت کشور بهره مند شوند اما این نگاه باعث می شود استان های برخوردار از ظرفیت بیشتری بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اعتبارات استان مناسب نیست ، افزود : اما حوزه بهداشت و درمان اولویت استان است و ما یاد گرفته ایم با تشخیص اولویت ها برای تامین نداشته ها با تمام توان پای کار بیاییم.

وی با اشاره به نبود بیمارستان در یک شهرستان استان خاطر نشان کرد : نگاه مجمع خیرین سلامت کشور برای رفع نداشته های حوزه بهداشت و درمان باید ملی باشد.

استاندار خراسان شمالی افزود: خیران بدون چشمداشت و با نگاه بلند نوع دوستی به دنبال رفع نداشته های کشور در حوزه های مختلف هستند و فعالیت آنان در راستای رفع نیازها و نداشته های مناطق کمتر برخوردار است.

اسکان اضطراری ۸۰۰ خانوار زلزله زده میانه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان ‌شرقی:

اسکان اضطراری ۸۰۰ خانوار زلزله زده میانه

اسکان اضطراری ۸۰۰ خانوار زلزله زده میانه
تبریز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان ‌شرقی از اسکان اضطراری ۸۰۰ خانوار زلزله زده شهرستان میانه خبر داد.

تبریز – مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان ‌شرقی از اسکان اضطراری ۸۰۰ خانوار زلزله زده شهرستان میانه خبر داد.

به گزارش انتهاج ، محمدباقر هنربر با اشاره به اینکه در اثر زلزله بامداد جمعه، هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای میانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است، گفت: تاکنون ۸۰۰ خانوار زلزله زده اسکان اضطراری یافته اند و توزیع چادر برای اسکان موقت ادامه دارد.

وی افزود: ۳۰ واحد مسکونی در روستای ورنکش و ۳۷۰ واحد در دیگر بخش های شهرستان میانه مثل کاغذکنان، مرکزی، ترکمانچای و کندوان ۱۰۰درصد تخریب شده اند که تلفات جانی در آن ها گزارش نشده است.

وی اظهار کرد : هزار واحد مسکونی روستایی بخش ترکمانچای بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۶۳۰ واحد بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در بخش کندوان تخریب شده است، در شهرستان سراب نیز ۶۰۰ واحد مسکونی در ۲۵ روستای این شهرستان آسیب دیده اند.

هنربر با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در میانه برای اسکان اضطراری پیش بینی شده بود که ۸۰۰ اسکان آماده شده و مابقی در حال نصب چادر است ، خاطر نشان کرد : تمام کارگروه های امدادی عملیاتی، نظامی و انتظامی و خدماتی آّب، برق و گاز در محل مستقر هستند تا اقدامات ایمنی را انجام دهند و بنیاد مسکن تجهیزات ماشین آلات و هلال احمر چادرها را برای استقرار اضطراری مستقر کرده اند.

۵ نفر فوتی و ۳۰ مصدوم در زلزله

هنربر در ادامه با اشاره به آمار فوتی ها و مصدومان این حادثه اظهار داشت: این زلزله ۵ نفر فوتی داشته و ۱۵ نفر مصدوم در بیمارستان شهرستان میانه و ۱۵ نفر در شهرستان سراب بستری هستند.

ثبت ۱۶۸ پس لرزه در شهرستان میانه

مسئول مرکز لرزه‌ نگاری دانشگاه تبریز :

ثبت ۱۶۸ پس لرزه در شهرستان میانه

 
ثبت ۱۶۸ پس لرزه در شهرستان میانه
شناسه خبر : 38476 | تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۲۶ |
تبریز - مسئول مرکز لرزه‌ نگاری دانشگاه تبریز از وقوع ۱۶۸ پس لرزه از بامداد تا ساعت ۲۳ روز جمعه در شهر میانه خبر داد.

تبریز – مسئول مرکز لرزه‌ نگاری دانشگاه تبریز از وقوع ۱۶۸ پس لرزه از بامداد تا ساعت ۲۳ روز جمعه در شهر میانه خبر داد.

به گزارش انتهاج ، علی مجرد با اشاره به آمار پس لرزه های شهرستان میانه گفت : از ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه که نخستین زمین لرزه به قدرت ۵.۹ ریشتر در شهر«ترک» شهرستان میانه روی داد، تاکنون ۱۶۸ زمین‌ لرزه در استان ثبت شده است.

وی افزود: تا ساعت ۲۳ جمعه، ۴ زمین لرزه کمتر از ۲ ریشتر، ۱۲۳ مورد زمین لرزه با بزرگی ۲ تا ۳ ریشتر و ۳۷ مورد زلزله با بزرگی ۳ و ۴ ریشتر و ۴ مورد بین ۴ تا ۵ ریشتر ثبت شده است.

مجرد با اشاره به اینکه تضمینی برای نوسان زمین لرزه وجود ندارد ، خاطر نشان کرد : ممکن است پس از هر زلزله ای، شاهد پس لرزه‌ های بزرگ ‌تر بود یا حتی میزان و شدت پس لرزه‌ ها کاهش پیدا کند.

مسئول مرکز لرزه نگاری دانشگاه تبریز با بیان اینکه در مورد زلزله یا پس لرزه هیچ ادله‌ ای وجود ندارد و هیچ دلیل علمی برای تکرار یا قطع آن نیز وجود ندارد، تصریح کرد : اما به طور قطع وقتی گسل یک منطقه فعال می شود، تا مدتی پس لرزه‌ هایی خواهد داشت که به تدریج و با شیب ملایم کاهش پیدا می‌ کند.

مجرد یادآور شد : تیم مرکز لرزه نگاری از همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، در این مرکز حضور پیدا کرده و پس لرزه‌ های زلزله را رصد کردند.