BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

استاندارخراسان شمالی: ایجاد کمیسیون بررسی طرح تفضیلی در شهرداری بجنورد غیر قانونی است

بجنورد - ایرنا -استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به درج خبر ایجاد کمیسیون بررسی طرح تفضیلی در شهرداری بجنورد از سوی یک عضو شورا در رسانه ها تاکید می شود که تشکیل هر گونه کمیسیون برای انجام توافق تغییر کاربری اراضی از صلاحیت شورای شهر و شهرداری خارج است.



به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی علی اکبر پرویزی خطاب به ریاست شورای اسلامی و سرپرست شهرداری بجنورد اظهار کرد : با توجه به درج خبر ایجاد کمیسیون بررسی طرح تفضیلی در شهرداری بجنورد توسط یکی از اعضای شورا در رسانه ها ، مجددا تاکید می گردد تشکیل هر گونه کمیسیون ، کمیته و عناوین مشابه برای انجام توافق تغییر کاربری اراضی از صلاحیت شورای شهر و شهرداری خارج او غیر قانونی بوده است.

وی افزود : بر اساس آراء صادره هیئت محترم عمومی دیوان عدالت اداری شورای اسلامی شهرها حق وضع عوارض تغییر کاربری اراضی در طرح تفصیلی مصوب را نداشته و در صورت الزام و اجبار مردم به واگذاری زمین یا دریافت وجه در قبال تغییر کاربری اراضی مصوب طرح ضمن لغو مصوبات مذکور در کمیته انطباق و استانداری موضوع به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد. 

وی تصریح کرد : شهرداری نیز از ارجاع پرونده و متقاضیان به شورای اسلامی خودداری و تقاضای مالکین به کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج ارسال گردد.


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

معامله معادن خراسان‌شمالی در بنگاه‌های مسکن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: برخی از افراد، معادن را در قالب قسمت‌های کوچکتر در بنگاه‌های مسکن، معامله و یا واگذار به غیر می‌کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، یحیی نیکدل در جمع خبرنگاران افزود: این افراد قول نامه‌هایی که بعضا خودشان به صورت دستی می‌نویسند، تهیه و معادن را به سایر افراد واگذار می‌کنند.


وی تاکید کرد: شخصی که می‌خواهد در حوزه معدن فعالیت کند باید گواهی کشف، پروانه اکتشاف و پروانه بهره‌برداری را از این سازمان دریافت کند تا اجازه فعالیت در معادن و بهره‌برداری از آن‌ها را داشته باشد.


وی ادامه داد: طبق قانون معادن، معدن به هیچ وجه قابل تقسیم شدن به اجزاء کوچکتر و واگذار شدن به غیر نیست، اما افرادی هستند که فقط گواهی اکتشاف را گرفته و سپس اقدام به معامله کردن آن کرده‌اند که این امر خلاف قانون است.


نیک دل اظهار کرد: حتی اگر شخص دارای پروانه بهره‌برداری نیز باشد امکان واگذاری معدن به سایر اشخاص را ندارد.


وی تصریح کرد: در این راستا یک دو پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

درخشش 8 کونگ‌فو کار شیروانی در رقابت‌های خراسان شمالی

رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان از درخشش هشت کونگ‌فو کار شیروانی در رقابت‌های کونگ‌فو فوی خراسان شمالی خبر داد.


علی خالق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد:هشت کونگ‌فو کار شیروانی در رقابت‌های استانی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.


وی با یادآوری اینکه اخیراً مسابقات قهرمانی کونگ‌فو استان در بجنورد برگزار شد، بیان داشت: در نتیجه این مسابقات کونگ‌فو کاران  شیروانی مقام اول استانی را کسب کردند.


رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان اسامی این افراد را امیرمهدی ابراهیم‌زاده در رده سنی نونهالان و در وزن 22- کیلوگرم ، سجاد بلوچی در رده سنی نوجوانان و در وزن 47 کیلوگرم، میلاد ابراهیم‌زاده رده سنی جوانان و در وزن 48 کیلوگرم، عرفان رضایی در رده سنی نوجوانان در وزن  50 کیلوگرم اعلام کرد.


وی بیان داشت: همچنین در این رقابت‌ها علیرضا صابر در رده سنی نوجوانان و در وزن 59- کیلوگرم، علی‌اکبر باقر زاده در رده سنی بزرگسالان و در وزن 54 کیلوگرم، مهدی حیدرپور در رده سنی جوانان و در وزن 78- و سبحان غلامی در رده سنی بزرگسالان و در وزن 81- کیلوگرم خوش درخشیدند.


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

مدارس خراسان شمالی از ۲۷ اسفندماه تعطیل است

بجنورد - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس خراسان شمالی فقط تا چهارشنبه۲۶اسفند جاری دایر و از روز ۲۷ اسفندماه جاری تعطیل است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، براتعلی حاتمی با اعلام این خبر افزود: خانواده‌ها باید هوشیار باشند و به جای اعتماد به شایعات منتشرشده در فضای مجازی، اخبار وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان را  از سایت رسمی این وزارتخانه و یا رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.


وی همچنین از والدین خواست تا در روزهای پایانی و چهارشنبه آخرسال به فرزندان خود توصیه کنند تا از نزدیک شدن به اعمال خطر آفرین آتش و مواد محترقه به شدت خودداری کنند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

شهردار بجنورد استعفا داد

به گزارش کانال تلگرامی شورای اسلامی شهر بجنورد شهردار بجنورد استعفا داد


در جلسه فوق العاده امروز یک شنبه  شورای شهر بجنورد استعفای شهردار بجنورد مطرح و با یازده رای اعضای حاضر در جلسه مصوب گردید.

بنا به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر ٬ شهرداری بجنورد تا کنون هشتصد میلیارد ریال بدهی دارد 

***************************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شد

اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد سید عباس نقیب را به‌عنوان سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید عباس نقیب با حفظ مسئولیت معاون اداری و مالی شهرداری سرپرست شهرداری بجنورد را نیز عهده‌دار شد.


سرپرست شهرداری بجنورد با استعفای روح‌الله براتیان شهردار مرکز خراسان شمالی به‌عنوان سرپرست تا زمان معرفی شهردار جدید انتخاب‌شده است.


شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با 232 هزار نفر جمعیت دارای دو منطقه شهرداری و شهرداری مهر است.

http://bojnordcity.ir/_moavenateeghtesad/images/DSC01443333.jpg

***************************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

۲ هزار نوعروس نیازمند خراسان شمالی در انتظار دریافت جهیزیه

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خراسان شمالی گفت: هم اکنون دو هزار نوعروس نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان در انتظار دریافت جهیزیه هستند.


عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی کمیته امداد، ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج، تحکیم و تقویت بینان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج است.


وی گفت: به راین اساس کمیته امداد خراسان شمالی کمک به ازدواج نیازمندان را در چهار فصل کاری از جمله اهداء جهیزیه به دختران تحت پوشش، دختران نیازمندی که تحت پوشش نبوده و موردی خدمت دریافت می‌کنند، کمک به ازدواج زنان سرپرست خانوار و هدیه ازدواج به پسران، تعریف کرده است.


اهرابی مهم‌ترین نیازمندی در کمیته امداد خراسان شمالی را بحث جهیزیه عنوان کرد و افزود: هم اکنون دو هزار نوعروس نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد استان در انتظار دریافت جهیزیه هستند.


وی در خصوص اقدامات این نهاد به منظور تقویت بنیان خانواده نیز افزود: کمیته امداد خراسان شمالی در راستای تحکیم بنیان خانواده کارگاه‌های آموزشی مختلفی قبل و بعد از ازدواج برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد برگزار می‌کند.


اهرابی گفت: با توجه به رشد روز افزون طلاق در جامعه، پیشگیری از این آسیب اجتماعی مهم را نیازمند همکاری و انجام اقدامات موثر از سوی نهادهای مختلف دانست.


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین تاکید کرد: مردم خیر و نیکوکار خراسان شمالی از کمک‌های نقدی خود در راستای کمک به نوعروسان، ایتام و سایر نیازمندان تحت حمایت این نهاد دریغ نکنند.


به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون ۳۴ هزار خانوار در قالب ۷۵ هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد این استان قرار دارند.


**************************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

کشمیری رئیس شورای اسلامی شهرستان بجنورد شد

جلیل کشمیری از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان انتخاب شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، کشمیری هم‌اکنون ضمن عضویت در هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شورای شهر، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مرکز خراسان‌شمالی را بر عهده دارد.


وی افزون بر این سه دهه فعالیت‌ها و مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی را در شهرستان عهده‌دار بوده است.


خبرگزاری فارس دفتر استان خراسان‌شمالی، انتخاب جلیل کشمیری به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان را تبریک و تهنیت عرض کرده و برای زحمت‌کش عرصه‌های فرهنگی آرزوی توفیق دارد.

http://oi39.tinypic.com/2ibpbiw.jpg

**************************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

ظرفیت فرهنگی رویداد بزرگ ورزشی 14 فرودین پررنگ تر دیده شود

اسفراین - ایرنا - فرماندار اسفراین گفت: ظرفیت های فرهنگی وگردشگری رویداد بزرگ ورزشی 14فروردین در شهرستان پر رنگ تر دیده شود.


به گزارش ایرنا مهدی عابدی روز یکشنبه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان اسفراین در سال 94 با اشاره تشکیل جلسات برنامه ریزی برای برگزاری رویداد بزرگ ورزش کشتی با چوخه 14فروردین دراین شهرستان اظهار کرد: از ظرفیت های این رویداد ورزشی و فرهنگی بزرگ به خوبی استفاده شود .

وی افزود: با برنامه ریزی درست باید از این فضا و موقعیت برای معرفی شهرستان و برگزاری تورهای گردشگری این ایام بهره برد . 

*تدابیر لازم برای شناخت ظرفیهای گردشگری شهرستان فراهم شود 

فرماندار اسفراین با اشاره به پتانسیل های خوب گرشگری طبیعی ، تاریخی و مذهبی شهرستان اسفراین افزود: باید قدردان این ظرفیت های گردشگری باشیم وهمه دستگاه های متولی برای ساماندهی و شناسایی ظرفیت های گردشگری شهرستان به مسافران و ایجاد کسب رونق اقتصادی از این مسیر تلاش کنند .

عابدی با اشاره درپیش بودن سال نو گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نورزی شهرستان تدابیرو برنامه ریزی های لازم را برای استفاده از ظرفیت گردشگری شهرستان و شناخت آن به مسافران نوروزی انجام دهد وشهرداری نیز آماده سازی شهر برای استقبال از بهار را به روزهای اخر سال موکول نکند .

وی دربخشی دیگر از سخنان خود با شاره به برگزاری پرشور حماسه 7 اسفند ومشارکت 73درصدی مرد م شهرستان دراین انتخابات گفت: انتخاباتی بدون حاشیه و چالش در شهرستان برگزار شد .

عابدی با تبریک به منتخب مردم شهرستان اسفراین در مجلس دهم افزود :مجلس دهم باید متمرکز بر حل مشکل اشتغال و معیشت و توسعه اقتصادی باشد .

وی افزود : در زمینه اشتغال باید فعالیت بیشتری درشهرستان انجام شود و هر دستگاهی که بتواند یک شغل ایجاد کند یا حداقل آن را حفظ کند .

عابدی افزود : نمایندگان مجلس نیز باید باتصویب قوانین روشن و تسهیل کننده دراین امر مشارکت می کنند .

وی افزود: با توجه به ظرفیت بزرگ کشاورزی و دامی شهرستان سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی باید گسترش یابد .

شهرستان 127هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد .

۵۳ مسجد استان خراسان شمالی پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کارشناس مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برنامه های این ستاد در راستای بهره مندی معنوی مسافران و زائران در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این زمینه برنامه های متعددی را پیش بینی کرده که به مرور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام «هاشمی» تجهیز مساجد ورودی شهرستان ها و بخش های مختلف استان خراسان شمالی و نیز مساجد و نمازخانه های بین راهی برای استقبال، پذیرایی و خدمات دهی مطلوب معنوی به مسافران نوروزی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه ۵۳ مسجد و نمازخانه بین راهی در جاده های اصلی خراسان شمالی پیش از شروع مسافرت های نوروزی آماده سازی و تجهیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر تجهیز و ساماندهی مساجد بین راهی در استان، نهاد تبلیغات اسلامی در ایام نوروز برای تأمین ائمه جماعت و پاسخ گویی به مسائل شرعی مسافرین در مساجد و نمازخانه های بین راهی نیز اقدام لازم را انجام خواهد داد.

کارشناس مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره بر ساماندهی هر چه بهتر مساجد و نمازخانه های بین راهی در تعطیلات ابتدای سال جدید، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو نیز در این مساجد تصریح کرد: همچنین هماهنگی لازم با هیئت امناء مساجد سطح شهر و بین راهی در خصوص بازبودن مساجد در وقت نماز انجام شده است.

وی افزود: مسافران نوروزی می توانند از فضای مساجد برای اقامه نماز و همچنین از، کمپ های چادر در وخدمات دارویی، برنامه های مشاوره ای و اطلاع‌رسانی استفاده کنند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ