BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

تبلیغ هواداران یک نامزد انتخاباتی با ساز قوشمه

هواداران یک نامزد انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی از روشی ابتکاری برای معرفی نامزد مورد نظر خود با ساز قوشمه آنهم به طور گسترده در فضای مجازی کرده است.

به گزار ش ایرنا همزمان با نخستین روز از آغاز زمان تبلیغات قانونی نامزدها برای دهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی، آن ها از هر امکانی برای معرفی خود استفاده می کنند که از جمله آن استفاده از خواننده محلی کرمانج با استفاده از ساز قوشمه است.

موسیقی کرمانجی از موسیقی شاد و سنتی و پرطرفدار شهرستانهای خراسان شمالی است که پای ثابت مراسم های شادی و عروسی در استان است.

این خواننده محلی با انتشار فایل صوتی تبلیغاتی با نوای موسیقی محلی کرمانجی (قوشمه ) به معرفی نامزد انتخاباتی مورد علاقه خود پرداخته است و در این ترانه از مردم می خواهد به وی رای دهند.

در این ترانه شاد محلی خواننده همچنین مردم را به شرکت گسترده در انتخابات و حمایت از نامزد مورد نظر فرا می خواند.

این فایل صوتی تبلیغاتی که با موسیقی شاد و سنتی خراسان شمالی و خوانندگی یک خوانده محلی کرمانج در فضای مجازی انتخاباتی این شهرستان انتشار یافته با استقبال کابران فضای مجازی مواجه شده است.

19 نامزد انتخابات دردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تصاحب کرسی مجلس در شهرستان اسفراین باهم رقابت می کنند که در نخستین روزآغاز تبلیغات قانونی حدود 50درصد آن ها ستاد انتخاباتی خود را افتتاح کرده اند. 

شهرستان 127 هزارنفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد و دارای یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.


تونل انرژی در خراسان شمالی قابلیت اجرا ندارد

مدیر عامل شرکت آبفای خراسان شمالی گفت: اجرای تونل انرژی در خراسان شمالی به سبب بالا بودن هزینه‌های آن فعلا قابلیت انجام ندارد.

سید ابراهیم علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: پروژه تونل انرژی، اکنون در برخی از شهرها از جمله در قسمت‌هایی ازشهر مشهد اجرایی شده است.


وی گفت: اجرای تونل انرژی در خراسان شمالی، نیازمند تامین اعتبارات لازم به منظور اجرای این طرح است که البته در این طرح صرفا برخی از شرکت‌های خدمات‌رسان این قابلیت را داشته تا از این ظرفیت استفاده کنند.


مدیر عامل شرکت آبفای خراسان شمالی بیان داشت: اجرای هر کیلومتر از تونل انرژی اعتبارات خاصی را می‌طلبد که اکنون شرایط آن فراهم نیست.


وی درباره افت فشار آب در برخی از مناطق شهر بجنورد بیان داشت: شرکت آبفا صرفا تامین فشار آب دو سقف را بر عهده دارد.


علوی با اشاره به بلند مرتبه‌سازی در سال‌های اخیر در مرکز خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس قانون سازندگان این واحدها با انجام تدابیری، فشار آب را برای این واحدها تامین و حفظ کنند.


وی بیان داشت: امروز همه شهروندان ساکن در سطح شهرهای استان از آب سالم و با کیفیت برخوردار هستند، همچنین با پیگیری‌ها این شرکت هم اکنون همه شهروندان بجنورد از آب با کیفیت سد شیرین دره برخوردار هستند.


مدیر عامل شرکت آبفای خراسان شمالی بیان داشت: این در شرایطی بود که در گذشته بخشی از مرکز استان از این قابلیت بی‌بهره بود.


علوی با یادآوری اینکه خوشبختانه با تدابیر شرکت آب و فاضلاب، قطعی آب در شهرهای استان در سال‌های اخیر وجود نداشته است گفت: البته برخی شهرها مثل آشخانه با مشکل افت آب مواجه بوده که اکنون در حال پیگیری برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

واحدهای اقامتی در خراسان‌شمالی تغییر کاربری می‌دهند

رئیس جامعه واحدهای اقامتی خراسان‌شمالی گفت: واحدهای اقامتی موجود در استان تغییر کاربری می‌دهند.


یونس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی استان توان رقابت با بخش دولتی را ندارند، افزود: سالانه میلیون‌ها مسافر از استان تردد می‌کنند اما بیشتر این مسافرها در مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش مستقر می‌شوند.


وی با بیان اینکه این مشکل، جامعه واحدهای اقامتی استان را در آستانه ورشکستگی قرار داده است، ادامه داد: تاکنون دو مهمان پذیر در استان تغییر کاربری داده و یک هتل آپارتمان نیز تعطیل شده است. در حال حاضر مالکان سه هتل نیز اقدام به فروش و یا تغییرکاربری املاک خود کرده‌اند. به گفته تعدادی از مالکان مهانپذیرها شاید طی یک ماه تعداد مسافرهای آن‌ها به 10 نفر نیز نرسد.


این مقام مسئول، تعداد واحدهای اقامتی موجود در این استان را 20 واحد بیان کرد.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

خراسان شمالی 144 میلیون دلار صادرات به 22 کشور داشته است

محمد صمدی اظهار کرد: هندوستان با 29 درصد نخستین مقصد کالاهای صادراتی این استان بوده و افغانستان با 27.5 در جایگاه دوم قرار دارد. وی افزود: 21.5 درصد کالاهای صادراتی این استان نیز به کشور ترکمستان، 10 درصد به عراق و 11.8 نیز به سایر کشور ها بوده است. وی میزان وزنی کالاهای صادر شده در این مدت را 612 هزار تن عنوان و اظهار کرد: براساس برنامه تعیین شده تاکنون 84 درصد از صادرات در نظر گرفته شده برای سال جاری محقق شده است. وی افزود: برنامه سال 94 در حوزه صادرات 170 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد از لحاظ ارزشی و 12 درصد از لحاظ وزنی کاهش داشته است اما طبق پیش بینی تا پایان سال جاری صادرات نسبت به پارسال افزایش خواهد یافت. به گفته وی، کالاهای صادراتی از این استان بیشتر تولیدات پتروشیمی، فولادی، موادغذایی، محصولات کشاورزی، لوازم منزل و انواع کالاهای پلاستیکی بوده است. وی اظهار کرد: در این مدت از کشورهای مختلفی از جمله ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان، روسیه و سایر کشورهای هدف صادراتی هیات های تجاری داشته ایم تا زمینه و بسترهای افزایش روابط و مبادلات اقتصادی رشد بیشتری داشته باشد. صمدی زیرساخت های خراسان شمالی برای صادرات را ضعیف دانست و افزود: این استان گمرک، بازارچه مرزی، مناطق ویژه اقتصادی، راه آهن، فرودگاه بین المللی برای صادرات ندارد اما با وجود این با بیش از 22 کشور مبادله تجاری دارد. وی اظهار کرد: این صادرات در نتیجه اعزام هیات های تجاری به سایر کشورها، دعوت هیات های تجاری به استان، برگزار نمایشگاه ها، بازاریابی و برگزاری دوره های آموزشی برای تاجران استان انجام شده است. وی تعداد اعضای اتاق بازرگانی این استان را نیز 500 نفر دانست و گفت: بیشتر این تعداد نیز غیرفعال هستند

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

۱۳۰۰ طرح خوداشتغالی در خراسان شمالی اجرایی شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۰۵ طرح خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۱۴۹ میلیارد ریال در استان اجرایی شده است.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کمیته امداد این استان به عنوان نهادی حمایتی برای رفاه مددجویان تحت پوشش خود طی سال طرح‌های مختلفی اجرایی می‌کند.


وی گفت: اجرای طرح‌های خود اشتغالی به عنوان طرحی موفق در راستای خودکفایی مددجویان طی سال اجرا می‌شود.


اهرابی اظهار کرد: این نهاد در راستای حمایت از مددجویان تحت پوشش خود از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۰۵ طرح خوداشتغالی با اعتباری بالغ بر ۱۴۹ میلیارد ریال اجرایی کرده است.


وی افزود: از مجموع این طرح‌ها ۵۸۵ طرح با اعتباری بیش از ۵۹ میلیارد ریال برای سرپرست خانوار، ۳۵۷ طرح با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال برای فرزند مددجو و ۳۶۳ طرح با اعتبار چهار میلیارد ریال برای مددجویان تک و چند خدمتی اجرا شده است.


اهرابی گفت: ۲۷۴ طرح از محل کمیته امداد، ۹۹۵ طرح از محل تسهیلات بانکی و ۳۶ طرح نیز تلفیقی بوده است.


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: اجرای طرح‌های خود اشتغالی سبب درآمدزایی و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شده به طوری که بستر خروج مددجو از چرخه حمایتی این نهاد فراهم و موجب استقلال اقتصادی آنان می‌شود.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

تصویب پرداخت تسهیلات به 2طرح صنعتی

صندوق توسعه ملی با 2 طرح از 3 طرح ارسال شده٬ برای دریافت تسهیلات ارزی٬ موافقت کرد و پرداخت

تسهیلات ارزی به 2 طرح صنعتی استان مصوب شد.رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت٬ معدن و تجارت

خراسان شمالی با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: بر اساس نامه ارسالی صندوق توسعه ملی به رئیس هیئت

مدیره بانک صنعت و معدن٬ با پرداخت تسهیلات ارزی به 2 طرح صنعتی استان موافقت شد.«حسینی» مبلغ ارزی

قابل پرداخت برای 2 طرح صنعتی را 15 میلیون و 143 هزار و 270 دلار ذکر کرد که با انجام 3 شرط می توانند

تسهیلات دریافت کنند.وی ادامه داد: پرداخت 5 هزار تسهیلات به عنوان کارمزد٬ امضای تعهدنامه اقرار به پذیرش

ریسک تغییرات نرخ ارز٬ تصویر قرارداد منعقد شده بین متقاضی و بانک عامل٬ سه شرط پرداخت تسهیلات

است.وی فرصت دریافت این تسهیلات برای طرح های یاد شده را 6 ماهه ذکر کرد.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

توقیف مینی بوس حامل محموله دخانیات قاچاق در مانه و سملقان

فرمانده انتظامی شهرستان مانه سملقان از توقیف یک دستگاه مینی بوس و کشف محموله دخانیات 800 میلیون ریالی قاچاق خبر داد. 

سرهنگ علی حسین رختیانی در گفتگو با خبرنگار اتفاقیه گفت: با هوشیاری مأموران پلیس راه "بجنورد- آشخانه" مستقر در دو راهی"پیش قلعه" ، محموله دخانیات قاچاق که در یک دستگاه مینی بوس مسافربری جاسازی شده بود، کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو مقدار 240 هزار نخ سیگار و دو هزار و 650 قلم انواع دخانیات کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان ارزش کالای قاچاق کشف شده را 800 میلیون ریال بیان کرد و یادآور شد: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی معرفی شد.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

یک فعال اصلاح طلب: مردم بدون دیگ و قابلمه افراد توانمند را به مجلس معرفی می کنند

یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب خراسان شمالی گفت: مردم خراسان شمالی با حضور حداکثری در پای صندوق های رای، ثابت خواهند کرد بدون دیگ و قابلمه افراد توانمند را به مجلس معرفی خواهند کرد.

سرویس سیاسی پایتخت، اسماعیل حسین پور دوشنبه شب در جمع هواداران ستاد بانوان یکی از نامزد انتخاباتی رد صلاحیت شده خراسان شمالی با بیان اینکه طی چند سال گذشته شاهد پس رفت هایی در استان و شهرستان های مختلف از نظر مدیریتی و اجرایی بوده ایم اظهار کرد: کار نماینده کارخانه آوردن نیست، نماینده کارش قانون گذاری و نظارت است و اگر با شخص دولت و رئیس جمهور خوب باشد می تواند به جای یک کارخانه چند کارخانه بیاورد همان گونه که در اسفراین و بجنورد شاهد این تحولات بوده ایم.

وی با بیان اینکه کار یک نماینده خرج 20 میلیارد ریالی در ایام انتخابات و پهن کردن سفره برای جمع آوری آرای خود نیست گفت: فرهنگ انتخابات در شیروان باید اصلاح شود و باید ثابت کنیم دیگر به آشپزخانه رای نمی دهیم و در این استان اندیشه حاکم است نه تراول، به گداپروری و پول های کثیف پایان دهیم چرا که این در شان مردمان این دیار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیروان افزود: اگر نماینده اقتدار داشته باشد و از نیروهای مقتدر استفاده کند نباید بزرگترین زندان استان را به این شهرستان اختصاص دهند.

حسین پور گفت: حضور در فعالیت های انتخاباتی مجاهدت است که ما قدردان این مجاهدت ها و ایثار هستیم و ما همان مردمانی هستیم که وقتی در سال 92 در تدبیر بزرگ دولت روحانی پای کار آمد که دروازه های بسیاری گشوده شد و امروز با انتخاب فرد اصلح می توانیم معادلات این شهر را بر هم بزنیم.

وی افزود: اگر بدخواهان نگذارند پای نامزدهای رد صلاحیت شده به مجلس برسد صدای آنان از حنجره دیگر نامزدان مورد حمایت همین عزیزان شنیده خواهد شد و بااین رد صلاحیت ها حامیان هیچ موقع خانه نشین نخواهند شد و نباید تفکر این را داشته باشیم که با رد صلاحیت نامزدان شاخص؛ رای خالی و سفید در صندوق بیندازیم.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آخرین تایید صلاحیت ها شده 10 نفر در این حوزه برای کسب آن رقابت می کنند.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

هیچ کاندید جدیدی به کاندیدهای تایید صلاحیت شده قبلی افزوده نشد

بجنورد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به انتشار آگهی رسمی اسامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که فردا توسط فرمانداری ها انجام خواهد شد، گفت: تبلیغات رسمی داوطلبان نمایندگی مجلس پنجشنبه آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرحیم نوروزیان امروز سه شنبه در سومین نشست خبری این ستاد با اشاره به تایید نهایی 63 نامزد انتخابات مجلس در این استان از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: این شورا داور نهایی است و همه معترضان باید به رأی و نظر آن تمکین کنند و نباید کسی با فضاسازی احتمالی، شرایط را متشنج کند.
وی افزود: حتی اگر کسانی هم معتقد به ضرورت اصلاح و تغییر شرایط هستند، راه آن شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق رأی است و افراد با سلیقه های مختلف سیاسی به طور حتم می توانند در بین گزینه های موجود، کسانی را بیابند که به سلیقه فکری آنان نزدیک باشند تا به آن ها رأی بدهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: البته همه گروه های سیاسی برای انتخابات پیش رو اعلام حضور کرده اند و حتی معترضان به روند بررسی صلاحیت ها هم با انتخابات قهر نکرده اند.
نوروزیان اظهار امیدواری کرد: فضای همدلی و شور و نشاط انقلابی مردم پس از حماسه 22 بهمن، به حضور گسترده آن ها در انتخابات هفتم اسفند منجر شود.
رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: در انتخابات خبرگان رهبری نیز خراسان شمالی از حالت تک نامزدی خارج شده است و عموم مردم به اهمیت این انتخابات همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و حتی بیش از آن توجه داشته باشند.
نوروزیان ازجمله رویکردهای این ستاد را تامین آرامش روانی و امنیت کامل با هدف زمینه سازی برای مشارکت گسترده و فعالانه مردم و نخبگان در انتخابات پیش رو، تعامل مناسب با هیات نظارت، دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی، فراهم کردن مقدمات برگزاری مناظره های انتخاباتی در دانشگاه های استان، اطلاع رسانی شفاف و ارتباط با رسانه ها خواند.
وی با اشاره به پیش بینی 825 شعبه اخذ رأی در خراسان شمالی، شمار کل واجدان شرایط رأی دادن را طبق اعلام وزارت کشور 624 هزار و 300 نفر معادل 67 درصد جمعیت استان بیان کرد و افزود: در این دولت اصل بر شفاف سازی و اجتناب از پنهان کاری است.
وی شمار عوامل درگیر در انتخابات آتی در استان را نیز حدود 14 هزار نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد رأی اولی ها هم حدود 16 هزار نفر است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم چنین با اشاره به تاکید اعضای شورای تأمین استان بر حفظ آرامش و امنیت انتخابات تصریح کرد: برای حفظ امنیت انتخابات شامل جلسات سخنرانی و برنامه های قانونی و دارای مجوز، با هیچ شخص و گروهی در هر جایگاهی که باشند، تعارف نداریم و تاکنون هم مشکلی از این بابت نداشته ایم.
نوروزیان هم چنین از فراهم شدن تمام زیرساخت های برگزاری انتخابات در استان خبر داد و گفت: تجهیزات الکترونیکی و رایانه ای لازم برای روز رأی گیری به طور کامل تامین شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان دراین جلسه هم چنین به رصد کامل فضای مجازی و تحلیل محتوایی مطالب منتشرشده با موضوع انتخابات اشاره داشت و تصریح کرد: با سوء استفاده کنندگان از فضای مجازی که به تخریب دیگران بپردازند، برخورد می شود.
نوروزیان در عین حال تخلفات انتخاباتی رخ داده در استان تا این زمان را در حداقل ممکن دانست و گفت: رسانه ها و تشکل ها می توانند به نمایندگی از مردم، تخلفات احتمالی نامزدهای انتخابات از جمله توزیع پول به عناوین مختلف و ریخت و پاش در هزینه های تبلیغات را پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، خراسان شمالی دارای 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز به طور مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده در بهارستان دارد. با توجه به تایید صلاحیت 63 داوطلب نمایندگی مجلس، برای هر کرسی نمایندگی مجلس در این استان، حدود 16نفر رقابت می کنند. 
در این استان و برای حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم 34 نفر، در حوزه انتخابیه اسفراین 19 و حوزه انتخابیه شیروان 10 نامزد تایید شده اند و می توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. 4 نفر از نامزدهای تاییدصلاحیت شده را زنان تشکیل می دهند.
این استان هم چنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که اکنون دو نامزد برای تصاحب آن با یکدیگر رقابت می کنند.
67 درصد جمعیت 925 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند./

خراسان شمالی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران شرکت می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، آدینه محمد سویدانلویی اظهار کرد: با تلاش بخش گردشگری استان غرفه‌ای 50 متری در سالن 38 نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با تبلیغ جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی تزیین شده و آماده بازدید هموطنان می‌شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی افزود: موضوع و تم نمایشگاه امسال «خانه ایرانی» است و ما «آیینه خانه مفخم» را برای غرفه استان در نظر گرفتیم.


به گفته وی، در غرفه استان خراسان شمالی علاوه بر معرفی دست بافته‌ها و صنایع دستی و لوازم زندگی سنتی، راهنمایان گردشگری نیز با لباس محلی و بومی حضور خواهند یافت.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین گروهی از هنرمندان موسیقی مقامی استان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.


به گفته وی، سوغات استان از جمله آب نبات شکرپنیر بجنورد، سمنوی درق به میهمانان و بازدیدکنندگان غرفه استان خراسان شمالی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران ارائه می‌شود.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ