BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح آبیاری تحت فشار خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی، سید علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان‌شمالی در آیین آغاز عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در منطقه دشت‌گرمه بیان داشت: پروژه آبیاری تحت فشار روستای دشت از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است که کشاورزان باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند.


نماینده عالی دولت در استان خراسان‌شمالی اظهار کرد: کشاورزان می‌بایست از این ظرفیت آب موجود حداکثر استفاده را ببرند.


وی با تأکید بر اینکه توجه اصلی دولت به بخش کشاورزی و دامداری است، تصریح کرد: کشاورزان شهرستان گرمه می‌توانند با افزایش راندمان آب از طریق این پروژه درآمدهای خود را چندین برابر افزایش دهند.


پرویزی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور 10 درصد اعتبارات استان تنها به روستای دشت برای پروژه آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که کار با ارزشی تلقی می‌شود، اظهار داشت: در این سفر تعهدات بخش کشاورزی 10 هزار هکتار آبیاری تحت فشار، قطره‌ای و بارانی است که یک هزار هکتار آن را به روستای دشت اختصاص یافت.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ تشکیل تعاونی در کشور تاکنون موفق نبوده است، ادامه داد: اگر تعاونی در روستای دشت جدی‌تر شکل گیرد می‌توانید از سایر امکانات دیگر در قالب تعاونی استفاده کرد و به سمت ایجاد پروژه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی همچون احداث گلخانه رفت.


پرویزی بر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای به منظور جلوگیری از هدررفت آب را ضروری عنوان کرد و گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف آب، می‌بایست این منابع را مدیریت کرد.


********************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.