BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

۱۲۰ میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس خراسان شمالی هزینه شد


هوشمندسازی مدارس

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: همزمان با آغاز کار هوشمند سازی آموزشگاه‌ها از سال ۸۹ تاکنون،۱۲۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

قنبر علی خوش آیینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورداظهار داشت: در این مدت یک هزار و هفت‌صد و پنج کلاس درس در یک هزار و 50 آموزشگاه استان هوشمند شده‌اند.

خوش آیینه افزود: 80 میلیارد ریال از اعتبارات مزبور، در دولت فعلی به هوشمند سازی مدارس تزریق‌شده است و این نشان از توجه دولت به موضوع هوشمند سازی و حوزه فناوری است.

وی با تأکید بر توجه به هوشمند سازی مدارس در روستاها اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس استان عمدتاً از روستاها آغازشده است و تاکنون تمام کلاس‌های شهر و روستا در پایه ششم، به تجهیزات هوشمند سازی مجهز شده‌اند.

خوش آیینه تأکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک سند بالادستی و نقشه راه، آموزش‌وپرورش مکلف است تمام کلاس‌های پایه هفتم، هشتم و نهم را هوشمند کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 47 هزار آموزشگاه از 105 هزار و 792 آموزشگاه موجود در کشور، به سیستم‌های هوشمند سازی مجهز شده‌اند و در استان نیز یک هزار و 50 آموزشگاه معادل 55 درصد از آموزشگاه‌ها، هوشمند سازی شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تصریح کرد: به‌طور میانگین در کشور 44 درصد از آموزشگاه‌ها هوشمند سازی شده بر این اساس میزان رشد هوشمند سازی در این استان از میانگین کشوری 13 درصد بیشتر است.

خوش آیینه بیان داشت: امسال 75 درصد از آموزشگاه‌های استان که مشمول طرح هوشمند سازی هستند، به این تجهیزات مجهز می‌شوند.

وی درباره اعتبارات هوشمند سازی مدارس در استان گفت: امسال 6 میلیارد ریال اعتبار به هوشمند سازی آموزشگاه‌های استان اختصاص‌یافته است که تاکنون دو میلیارد ریال از این رقم به دست رسیده و چهار میلیارد ریال مابقی در دو ماه آتی تزریق می‌شود.

خوش آیینه افزود: یکی از مشکلات ما در هوشمند سازی مدارس، ناآشنا بودن معلمان و دبیران ما با نحوه استفاده از این تجهیزات و ناآشنایی با نحوه تولید محتوای الکترونیکی بود که در این زمینه کلاس‌های آموزشی برای پنج هزار نفر از معلمان این استان برگزار شد و آنان با نحوه تولید محتوای الکترونیکی آشنا شدند.

وی گفت: پیش‌ازاین بخش زیادی از تجهیزات هوشمند سازی مدارس ما به علت ناآشنایی معلمان، بلااستفاده مانده بود اما اکنون با برگزاری دوره‌های آموزشی مزبور به نظر می‌رسد بیش از 99 درصد از تجهیزات هوشمند سازی در کلاس‌های درس ما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بعضاً این تجهیزات در نوبت استفاده قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.