BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

رشد 29 درصدی مصرف بذرهای اصلاح شده در اراضی خراسان‌شمالی


15-382.jpgمدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از رشد 29 درصدی مصرف بذور اصلاح شده در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمد نقی کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه میزان بذور اصلاح شده در سال جاری 6008 تن بوده است، تاکید کرد: استفاده از این بذور موجب می‌شود تا میزان تولید رشد 2 برابری داشته باشد و از سوی دیگر پایداری گیاهان در مقابل سرما و آفات چندین برابر شود.

به گفته وی، کاهش مصرف آب از دیگر مزیت‌های استفاده از این بذور در زمان کشت محصول است.

کاظمیان با بیان اینکه سطح سبز مزارع استان در حال حاضر مطلوب است، گفت: تزریق کودها یکی از مواردی است که در این برهه زمانی نباید کشاورزان از آن غافل شوند و باید به آن توجه جدی داشته باشند. به عنوان مثال اگر 3.5تن گندم از زمین برداشت شود به اندازه 70 کیلوگرم ازت و 50 کیلوگرم فسفات از خاک خارج می‌شود و برای اینکه تولید پایداری داشته باشیم باید این مواد به خاک برگردانده شود. برگشت این مواد به خاک از طریق تزریق کودهای مختلف همچون ازته و فسفاته انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 0.9 درجه ای دمای هوا اظهار کرد: کشاورزان باید از ابتدای اسفند در منطقه گرم و در اوایل فروردین در مناطق سرد کودپاشی را انجام دهند. از ابتدای سال زراعی جاری تا دهم بهمن ماه 5275 تن کود اوره، 3000 تن کود فسفاته و 150 تن کودپتاسه در بین کشاورزان استان توزیع شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال 12 هزار تن کود اوره جذب و توزیع شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.