BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

هیچ کاندید جدیدی به کاندیدهای تایید صلاحیت شده قبلی افزوده نشد

بجنورد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به انتشار آگهی رسمی اسامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که فردا توسط فرمانداری ها انجام خواهد شد، گفت: تبلیغات رسمی داوطلبان نمایندگی مجلس پنجشنبه آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرحیم نوروزیان امروز سه شنبه در سومین نشست خبری این ستاد با اشاره به تایید نهایی 63 نامزد انتخابات مجلس در این استان از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: این شورا داور نهایی است و همه معترضان باید به رأی و نظر آن تمکین کنند و نباید کسی با فضاسازی احتمالی، شرایط را متشنج کند.
وی افزود: حتی اگر کسانی هم معتقد به ضرورت اصلاح و تغییر شرایط هستند، راه آن شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق رأی است و افراد با سلیقه های مختلف سیاسی به طور حتم می توانند در بین گزینه های موجود، کسانی را بیابند که به سلیقه فکری آنان نزدیک باشند تا به آن ها رأی بدهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: البته همه گروه های سیاسی برای انتخابات پیش رو اعلام حضور کرده اند و حتی معترضان به روند بررسی صلاحیت ها هم با انتخابات قهر نکرده اند.
نوروزیان اظهار امیدواری کرد: فضای همدلی و شور و نشاط انقلابی مردم پس از حماسه 22 بهمن، به حضور گسترده آن ها در انتخابات هفتم اسفند منجر شود.
رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: در انتخابات خبرگان رهبری نیز خراسان شمالی از حالت تک نامزدی خارج شده است و عموم مردم به اهمیت این انتخابات همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و حتی بیش از آن توجه داشته باشند.
نوروزیان ازجمله رویکردهای این ستاد را تامین آرامش روانی و امنیت کامل با هدف زمینه سازی برای مشارکت گسترده و فعالانه مردم و نخبگان در انتخابات پیش رو، تعامل مناسب با هیات نظارت، دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی، فراهم کردن مقدمات برگزاری مناظره های انتخاباتی در دانشگاه های استان، اطلاع رسانی شفاف و ارتباط با رسانه ها خواند.
وی با اشاره به پیش بینی 825 شعبه اخذ رأی در خراسان شمالی، شمار کل واجدان شرایط رأی دادن را طبق اعلام وزارت کشور 624 هزار و 300 نفر معادل 67 درصد جمعیت استان بیان کرد و افزود: در این دولت اصل بر شفاف سازی و اجتناب از پنهان کاری است.
وی شمار عوامل درگیر در انتخابات آتی در استان را نیز حدود 14 هزار نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد رأی اولی ها هم حدود 16 هزار نفر است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم چنین با اشاره به تاکید اعضای شورای تأمین استان بر حفظ آرامش و امنیت انتخابات تصریح کرد: برای حفظ امنیت انتخابات شامل جلسات سخنرانی و برنامه های قانونی و دارای مجوز، با هیچ شخص و گروهی در هر جایگاهی که باشند، تعارف نداریم و تاکنون هم مشکلی از این بابت نداشته ایم.
نوروزیان هم چنین از فراهم شدن تمام زیرساخت های برگزاری انتخابات در استان خبر داد و گفت: تجهیزات الکترونیکی و رایانه ای لازم برای روز رأی گیری به طور کامل تامین شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان دراین جلسه هم چنین به رصد کامل فضای مجازی و تحلیل محتوایی مطالب منتشرشده با موضوع انتخابات اشاره داشت و تصریح کرد: با سوء استفاده کنندگان از فضای مجازی که به تخریب دیگران بپردازند، برخورد می شود.
نوروزیان در عین حال تخلفات انتخاباتی رخ داده در استان تا این زمان را در حداقل ممکن دانست و گفت: رسانه ها و تشکل ها می توانند به نمایندگی از مردم، تخلفات احتمالی نامزدهای انتخابات از جمله توزیع پول به عناوین مختلف و ریخت و پاش در هزینه های تبلیغات را پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، خراسان شمالی دارای 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز به طور مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده در بهارستان دارد. با توجه به تایید صلاحیت 63 داوطلب نمایندگی مجلس، برای هر کرسی نمایندگی مجلس در این استان، حدود 16نفر رقابت می کنند. 
در این استان و برای حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم 34 نفر، در حوزه انتخابیه اسفراین 19 و حوزه انتخابیه شیروان 10 نامزد تایید شده اند و می توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. 4 نفر از نامزدهای تاییدصلاحیت شده را زنان تشکیل می دهند.
این استان هم چنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که اکنون دو نامزد برای تصاحب آن با یکدیگر رقابت می کنند.
67 درصد جمعیت 925 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند./

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.