BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

رأی سفید و تک رأی از اصول اصلاح طلبان نیست

رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خراسان‌شمالی گفت: دادن رأی سفید و تک‌رأی در انتخابات از اصول اصلاح‌طلبان نیست.


بهرام شیخ‌نژاد در نشست رسانه‌ای انتخابات در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه کاندیداهای منتخب اصلاح‌طلبان در حوزه‌های انتخابیه بجنورد و شیروان مشخص شده‌اند، افزود: علی قربانی و علی اکبری کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه بجنورد و قربانعلی اسدی کاندیدای مورد حمایت در حوزه انتخابیه شیروان است.


وی ادامه داد: هنوز برای انتخاب کاندیدای مورد حمایت در حوزه انتخابیه اسفراین و فاروج در حال مذاکره هستیم.


وی اظهار کرد: این افراد بر اساس ملاک‌هایی همچون حسن شهرت، پاک دستی و صداقت، توانمندی علمی و تجربی، مقبولیت اجتماعی و قابلیت بالای رأی‌آوری انتخاب شده‌اند.


وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد در این دور از انتخابات استفاده اصلاح‌طلبان از فن آوری‌های نوین چشم‌گیر است، بیان کرد: ورود شورای اصلاح طلبان در فضای مجازی نکته مثبتی است اما این فضا در دست اصولگرایان نیز هست.


وی افزود: اما اینکه چرا اصولگرایان به صورت مرتب از اصلاح طلبان شکست می‌خورند به این دلیل نیست، اصلاح طلبان به لحاظ افکار، زبان، ارتباط با بدنه مردم، منطق و اندیشه‌هایشان همیشه پیروز میدان هستند.


شیخ‌نژاد با طرح این سؤال که شأن حزب چیست، توضیح داد: حمایت از کاندیداها یکی از وظایف احزاب است اما این امر را می‌تواند فقط در قالب صدور بیانیه انجام دهند.


وی افزود: احزاب نمی‌توانند کارهایی همچون نصب بنر و پرده نوشته را برای حمایت از کاندیداها انجام دهند.


وی با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخابات حضور پرشور و پررنگی داشته باشند، ادامه داد: مردم باید در انتخابات مشارکت داشته باشند هرچند زاویه انتخاب تنگ باشد، اما انتخاب کردن بهتر از انتخاب نکردن است، کشور متعلق به خود ماست و باید از تمامی فرصت‌های آن برای بهبود اوضاع کمک بگیریم.


وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند و اصول استراتژیک اصلاح‌طلبان بر این است که رأی سفید و تک‌رای نمی‌دهند، علاوه بر آن نام هر کسی که از صندوق بیرون آید مورد قبول ماست و در آن هیچ گونه شکی وجود ندارد.


رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خراسان‌شمالی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از اصولگرایان بر این معتقدند که کاندیداهای اصلاح‌طلب این استان همچون کبریت بی‌خطر هستند، بیان کرد: اگر این کاندیداها کبریت بی‌خطر هستند، جای نگرانی وجود ندارد و اصولگرایان نیز بیایند به اصلاح‌طلبان رأی دهند.


وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان با افکار، عقاید و وجدان خود برای رفع نواقص و معایب اعتراض و نقد می‌کنند و این به معنای کبریت کشیدن و به آتش کشاندن نیست.


وی اظهار کرد: نمی‌دانم چرا محافظه‌کاران بر این امر معتقد هستند که هر چیزی که وجود دارد، مطلوب است.


وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد تعدد رهبرها یکی از نقاط ضعف شورای اصلاح‌طلبان استان است، توضیح داد: وجود اختلاف نظر امری طبیعی است اما تأکید بر نظرها مشکل‌ساز است.


شیخ‌نژاد در پاسخ به این سؤال که اختلاف نظر حسن است به شرط اینکه موجب پویایی شود اما برخی از افراد در این جبهه مشاهده می‌شوند که به جای اینکه اهل سیاست باشند، سیاست زده‌اند، اظهار کرد: اختلاف نظر خوب است اما زمانیکه عنوان شود و تا زمانیکه عنوان نشود نمی‌دانیم اختلاف نظر است و یا خیر.

*******************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.