BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

مسئول حوزه علمیه خراسان شمالی: به ازای هر 111 نفر در استان یک طلبه است

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه به نسبت هر 111 نفر یک طلبه در استان داریم یادآور شد: تعداد طلبه مشغول به تحصیل نسبت به جمعیت کم این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت سالاری مکی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت جذب و پذیرش طلبه دربجنورد اظهار کرد: علت تعداد کم طلبه در استان نبود زیرساخت های لازم است.

وی در ادامه گفت: علیرغم کمبود زیرساخت های موجود در حوزه علمیه استان در سال آینده 500 نفر طلب را جذب خواهیم کرد که از این تعداد 270 نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی تعداد طلبه های جذب شده سال تحصیلی جاری را 425 نفر عنوان کرد.

وی گفت: به علت افزایش تعداد طلبه های متقاضی مدارس استان ظرفیت پذیرش این تعداد طلبه را ندارد و ما مجبور شده ایم تا این طلبه ها را درمدارس استیجاری اسکان دهیم.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه وقف ازاهمیت ویژه ای برای حوزه علمیه برخورداراست افزود: تلاش می شود

تا وقف ها به این سمت و سو سوق داده شود.

وی یاد آورشد: امسال تعداد 186 نفر از طلبه های ما جز نفرات ممتاز شدند و این نشان از استعداد بالای استان خراسان شمالی در یادگیری مباحث دینی و مذهبی را دارد.

حجت الاسلام سالاری عنوان کرد: هم اکنون مدرسه باقرالعلوم شهر راز، مدرسه خواهران و برادران شهر آشخانه، مدرسه گرمه و جاجرم و 2 مدرسه در شهرستان فاروج از محل مصوبات سفرمقام معظم رهبری در حال ساخت است که این مدارس 64 درصد رشد فیزیکی دارند.

ثبت نام علاقه مندان دوره طلبگی در استان خراسان شمالی از تاریخ 15 اسفند شروع می شود و تا تاریخ 21 اسفند ادامه دارد.

در سال تحصیلی 94-93 در مجموع هزار و 260 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول بودند.

***************************************

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.