BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی
BOJPRESS بجنورد پرس

BOJPRESS بجنورد پرس

پربازدید ترین وبلاگ خبری استان خراسان شمالی

برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در سال 95 / فعالیت 10 کمیته مختلف در هیئت سوارکاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی علی مبارکی رئیس هیئت سوارکاری استان در مجمع سالیانه هیئت سوارکاری خراسان شمالی از برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در سال 95 خبر داد.

مبارکی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته در سال 94 گفت: در حال حاضر یک هزار راس اسب اصیل ترکمن در استان شناسایی شده است و این هیئت در تمام شهرستانهای استان فعال شده است.

مبارکی در این نشست که با حضور عباس شاهی معاون توسعه امور ورزش استان برگزار شد گفت: رشته سوارکاری به صورت یک صنعت کاملا علمی در استان در حال فعالیت است و در اردیبهشت ماه سال 95 با هدف شناسایی و معرفی قابلیتهای این صنعت مهم در کشور، جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در اردیبهشت سال جدید برگزار خواهد شد.

وی نبود مربی سوارکاری را از جمله کمبودهای این رشته در استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تنها 2 مربی دارای کارت در حال فعالیت هستند و در همین راستا مجوز صدور کارت مربیگری برای 20 نفر پس از برگزاری کلاسهای تخصصی در فروردین ماه سال آینده اخذ و صادر خواهد شد.

مبارکی تست ژنومیک و DNA برای 98 راس اسب در استان در سال جاری را از جمله مهمترین برنامه های این هیئت عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در استان تعداد 98 راس اسب تحت آزمایش DNA قرار گرفتند و دیگر اسبهای استان نیز تحت آزمایش قرار خواهند گرفت.

علی مبارکی نبود پیست استاندارد برای فعالیت مشتاقان این رشته را از جمله مشکلات هیئت سوارکاری عنوان کرد و گفت: ساخت پیست استاندار در استان نیازمند اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان است که تامین این مبلغ نیازمند عزم ملی و حمایتهای کشوری است و در حال حاضر مسابقات کورس استان در تخته ارکان بجنورد برگزار می شود.

رئیس هیئت سوارکاری، استان خراسان شمالی را از جمله قطب های اصلی پرورش اسب ترکمن دانست و گفت: کره اسبهای ترکمن در استان از استقبال بسیار خوب دوستداران و فعالان این رشته برخوردار است و در همین راستا و با تلاشهای صورت گرفته کرسی خراسان شمالی در کارگروه کشوری اسب ترکمن از یک نفر به 3 نفر ارتقاء یافته که امیدواریم با شرایط ایجاد شده در آینده نزدیک، شاهد رشد و رونق بیشتر این رشته در کشور و استان باشیم.

وی در ادامه از فعالیت 10 کمیته در ذیل هیئت سوارکاری استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 کمیته مختلف در هیئت سوارکاری در حال فعالیت هستند که با اضافه شدن کمیته پرش در سال 95 تعدا د کمیته ها به 11 کمیته خواهد رسید.

برگزاری مسابقات پرش با اسب در سال 95 ، آماده سازی پیست تخته ارکان با هدف برگزاری مسابقات کورس پائیزه ، برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن ، توجه بیشتر به ورزش بانوان ، برگزاری کلاسهای آموزشی و مربیگری ، فعال سازی هیئت در شهرستانهای استان از جمله برنامه های بود که این مقام مسئول به آن اشاره کرد.

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1391/2/26/94301_321.jpg

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

https://telegram.me/joinchat/CLYsBzyBF5KPdIJq0axzLQ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.